פילאטיס מכשירים – שאלות ותשובות

פילאטיס מכשירים שאלות ותשובות

פילאטיס מכשירים – שאלות ותשובות

מחפשות מידע על שאלות ותשובות בנושא פילאטיס מכשירים? במאמר זה נציג שאלות ותשובות נפוצות על נושא זה.


מי המציא את שיטת הפילאטיס?

ג'וזף פילאטיס הוא אבי הפילאטיס אשר נולד ב1883 בדיסלדורף ונפטר ב1967. פילאטיס היה ילד חולה לרוב וצנום, חווה הצקות רבות בביה"ס ואיבד את ראייתו בגיל 5 מזריקת אבן לעברו. רופא המשפחה נתן לו ספר אנטומיה וכך פילאטיס החל ללמוד על גוף האדם. ג'וזף למד שיטות מזרחיות נוספות כמו יוגה וזן ופיתח את גופו והיה למתאגרף. פילאטיס היגר לאנגליה ובפרוץ מלחמת העולם הראשונה כלאו אותו יחד עם חבריו למחנה. פילאטיס פיתח שיטת אימון הנקראת "קונטרולוג'י". לאחר מכן, הפך לאח הואיל והיה בקיא באנטומיית גוף האדם ונהג לאמן פצועים מתהליך שיקום. תוך כדי פירק מזרנים וקפיצי מיטה וכך נולד ה "קאדילאק פילאטיס" הראשון.


מה הם סוגי אימוני פילאטיס מכשירים שקיימים?

סוגי הפילאטיס אשר הועברו מתלמידיו של פילאטיס פרשו כנפיים והתפתחו הן לאימונים בזרים שונים ולמכשירים שונים. מכשירי הפילאטיס המצויים הם:" Wunda Chair Pilates " ,"Cadillac",
"wall unit"," reformer " , "spring board". את הפילאטיס ניתן לתרגל גם על מזרן עם אביזרים שונים.

קיימים מגוון אימוני פילאטיס מכשירים – פילאטיס קלאסי ,פילאטיס שיקומי,- Power Pilates פאוור פילאטיס ,דאנס פילאטיס ויוגילאטיס.

סוגי מכשירי פילאטיס

  • (Reformer)
  • קדילאק (Cadillac/Trapeze table)
  • הכיסא הגבוה (High Chair)
  • כיסא הוונדה (Wunda Chair)
  • ספיין קורקטור (Spine Corrector)
  • קשת (Small Barrel)
  • היי בארל (Ladder Barrel)
  • מתקן כפות הרגליים (Foot Corrector)
  • מתקן אצבעות הרגליים (Toe Corrector)
  • חישוק מג'יק (Magic Circle)

מה ההבדל בין פילאטיס מזרן לפילאטיס מכשירים?

אימוני פילאטיס מזרן

האימונים נעשים בשכיבה על מזרן ברצפה ובדרך כלל בשימוש בעזרים חיצוניים כגון :
גומיות , כדורי פילאטיס , גלילי פילאטיס , כריות פילאטיס, טבעות פילאטיס ועוד.

אימוני פילאטיס מכשירים

האימונים נעשים באמצעות מיטת הפילאטיס רפורמר והוא בדרך כלל אינטנסיבי ודינמי מפילאטיס מזרן מכיוון
שהוא מוסיף התנגדות לתרגילי הפילאטיס באמצעות שימוש בקפיצים המהווים חלק ממכשיר הפילאטיס .


למה טוב לתרגל פילאטיס מכשירים?

חיזוק עמוד השדרה

יציבות עמוד השדרה חיונית לתנועתיות ובלימת זעזועים. תנועתיות ויציבות מקבלים מיקוד הכרחי בפילאטיס. אחת המטרות בפילאטיס היא מיצוי הפוטנציאל התנועתי בכל אזורי עמוד השדרה באופן סימטרי.
(אנטומיה של פילאטיס, ראל איזקוביץ)

חיזוק שרירי הליבה

ניתן להגדיר את מרכז הכוח שלנו כאזור מתחת לצלע התחתונה ועד למפרק הירך מלפנים ובסיס הישנים מאחור. בפילאטיס כל התנועות יוצאות משרירי הליבה והמיקוד מתרחש תוך גיוס ושמירה על שרירי ליבה מגויסים ופעילים לאורך כל התרגיל.

נשימה נכונה

אימון פילאטיס המיושם במלואו לפי עקרונות השיטה מלמד נשימה נכונה תוך כדי התנועה באופן המיטבי ביותר המאפשר תנועה חלקה וזורמת של המפרקים.

תנועתיות וזרימה

בזכות הנשימה הנכונה ניתן להשיג מיקוד אנרגטי בתנועה וכך יש מעורבות מלאה בין הנשימה לגוף ולנפש ותהליך הביצוע של התרגיל הופך חלק ומושגת תנועתיות במפרק הרצוי באופן המיטבי ביותר.

חיזוק שרירים קטנים כגדולים

בענפי הספורט השונים יש התייחסות לשרירים גדולים כמניעים עיקריים של פעולה ואין התייחסות מספקת לגבי שרירים עמוקים וקטנים יותר. וככל שנעמיק את עבודתנו נוכל לקבל דיוק ושיפור בביצועים. לכן, פילאטיס התחיל כאימון מתאמנים קרקס, רקדנים, שחיינים וספורטאי על.


האם פילאטיס מכשירים מגביה?

עמוד השדרה בנוי מ 33 חוליות המונחות אחת על גבי השנייה. החוליות הולכות וגדלות מלמעלה למטה-צוואר עד אגן. עמוד השדרה הוא לא קו ישר ויש עקומות באזור הצווארי והמותני ונותרת עקומה קעורה. עם השנים המרווחים בין החוליות הולכים ונדחסים והמרווח מצטמצם ואנו יורדים בשיעורי ה קומה. באימוני פילאטיס מכשירים ניתן להאריך את המרווח הבין חולייתי שיש בין החוליות ולמר את הקיים ולהרוויח מכך. בנוסף לכך מה שבאמת מוסיף לגובה שלנו כמתרגלי פילאטיס הוא שמירה על יציבה במנח עמידה, הליכה עם גב שפוף ולא מוחזק גורמת לנו להראות נמוכים יותר בזכות הפילאטיס מכשירים נחזק את שרירי הגב נוכל לעמוד זקוף יותר ונראה גבוהים יותר.


למי מתאים פילאטיס מכשירים?

פילאטיס מכשירים הוא אימון שניתן להתאימו לכל אחד ,הואיל ומכשירי הפילאטיס והתרגילים הומצאו באופן אשר מאפשר הנגשה של כל תרגיל ומנח לכל אחד.
מאמנת מוסמכת ומיומנת תוכל להתאים תרגילי מתחילים ומתקדמים באותו אימון ולחזק את המתחילות ולשפר ולדייק א ולחזק את המתקדמות.
באימון פילאטיס מכשירים ניתן לאמן מהמפרקים הקטנים ביותר ועד הגדולים ביותר. במידה ויש אי יכולת עבודה על שריר או מפרק מסוים ניתן לגשת את התרגיל ממנחים שונים ומגוונים ותמיד ניתן לעבוד על אזורים נוספים ולא למגר את האדם מעילות גופנית במידה ופצוע באזור ספציפי.


כמה זמן אורך אימון פילאטיס?

שיעור פילאטיס מכשירים נמשך בדרך כלל בין 50 ל-60 דקות. השיעור מתחיל עם חימום, ולאחר מכן מתבצעים תרגילים שונים בעזרת המכשירים.


כמה פעמים בשבוע מומלץ לעשות פילאטיס?

ההמלצה הכללית היא להתאמן בפילאטיס לפחות 3 פעמים בשבוע. אימון בתדירות זו יאפשר לגוף הסתגלות לשינויים ולראות תוצאות מהירות יותר. עם זאת, ניתן להתאים את תדירות האימונים בהתאם לצרכים האישיים ולמטרות האימון.
אימון פילאטיס פעמיים בשבוע יספיק כדי לשפר את היציבה, הגמישות והכוח. אימון שלוש או ארבע פעמים בשבוע יאפשר לכם להגיע להישגים גבוהים יותר ולשפר את הכושר הגופני והבריאות באופן כללי.
בסופו של דבר, הדרך הטובה ביותר למצוא את התדירות המתאימה לכן היא להתנסות ולהקשיב לגוף שלכן.


מתי רואים תוצאות בפילאטיס?

קודם כל הגדירו מטרות. מה אתן רוצות להשיג באמצעות פילאטיס? מפתח ההצלחה טמון בהתמדה של המתאמנת וביכולת של המאמנת להעביר את הידע באופן הנכון המתאים למצב של המתעמל ככל שיוכל. לפי ג'וזף פילאטיס לאחר 10 שבועות תוכלי להרגיש בהבדל. התוצאות המרביות יגיעו לידי ביטוי כאשר שיטת הפילאטיס תהפוך להיות כשגרת החיים ותנועות הפילאטיס יהיו כחלק אינטגרלי מחייך. באופן ממוצע תוך חודשיים עם תרגול והתמדה של בין 2-3 פעמים בשבוע ניתן לחוש בהבדל .


מה חשוב להקפיד באימוני פילאטיס מכשירים?

  • לבשי בגדים נוחים וקלילים.
  • הקפידי על חימום לפני כל אימון.
  • הגדילי את דרגת הקושי של האימונים בהדרגה.
  • הקשיבי להוראות המאמנת שלך והשתמשי בעזרה במידת הצורך.
  • הקשיבו לגוף שלכן. אם אתם מרגישות עייפות או כואבות, התייעצו עם המדריכה שלכן.

מאמר "פילאטיס מכשירים – שאלות ותשובות" נכתב ע"י נטלי מדמוני סטודיו נטליס פילאטיס מכשירים בראשון לציון 

שתפי מאמר

0
    0
    הסל שלך
    רוקן סלחזרה לחנות

      סטודיו נטליס יצירת קשר

      את במרחק של קליק אחד מלשנות את חייך!

      דילוג לתוכן